همه چیز درباره خرابی دوربین گوشی

نوشتن مقالات مرتبط لوازم خانگی و تعمیرات لوازم خانگی امرسان وظیفه سایت ماست.

همه چیز درباره خرابی دوربین گوشی

۴ بازديد
به جرات می توان گفت دوربین موبایل یکی از مهم ترین پارامترهایی است که به طور مستقیم بر انتخاب گوشی کاربر تاثیر می گذارد و تعمیر دوربین گوشی یکی از رایج ترین خدمات در مراکز تعمیر موبایل می باشد. درست است که میزان آنتن دهی گوشی در وهله اول مهم است، اما با پیشرفت تکنولوژی، تلفن های همراه ویژگی های مختلفی را اضافه خواهند کرد. از جمله این عملکردهای جالب می توان به دوربین گوشی های موبایل اشاره کرد.
اما سوالاتی پیش می آید که مثلا دلایل خرابی دوربین گوشی چیست؟ چگونه دوربین گوشی را تعمیر کنیم؟ آیا نوع سیستم عامل گوشی در نوع خرابی دوربین تاثیر دارد؟ در این مقاله همه چیز را در مورد خرابی دوربین گوشی بررسی می کنیم.

علائم خرابی دوربین گوشی
آسیب دوربین گوشی می تواند ناشی از سخت افزار یا نرم افزار باشد. در مرحله بعد، در مورد رایج ترین علائمی که هنگام خراب شدن دوربین خود مشاهده می کنید صحبت خواهیم کرد.

تاریکی عکس ها
اگر برای مدتی از عکس ها و فیلم های گرفته شده با دوربین گوشی خود راضی نیستید و اغلب تاریک می شوند، احتمال خرابی دوربین موبایل شما زیاد است. توجه داشته باشید که قبل از انجام این کار، از عدم وجود کثیفی روی لنز اطمینان حاصل کنید

جستجو در لنز دوربین گوشی
برخورد آب با گوشی، دوربین یا ورود گرد و غبار به بدنه باعث ایجاد صدای لنز دوربین می شود. وقتی این اتفاق می افتد، معمولا راهی برای رفع آن وجود ندارد و باید دوربین را تعویض کنید.

گوشی دوربین سیاه
یکی دیگر از نشانه های خرابی دوربین گوشی، سیاه بودن صفحه است. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد. از جمله این مشکلات، لمس لنز دوربین؛ می توان به استاپ شاتر و مشکلات نرم افزاری اشاره کرد.

گرمای دوربین گوشی
ضبط دوربین گوشی یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است برای دوربین گوشی شما رخ دهد. در صورت بروز این مشکل، باید دوربین گوشی را ریست کنید.

به دنبال نقاط تاریک و گرد و غبار روی دوربین باشید
می توانید برآمدگی را در کناره دوربین گوشی مشاهده کنید که کیفیت عکس ها و فیلم ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در این حالت ابتدا از تمیز بودن لنز دوربین مطمئن شوید. برای این کار می توانید از الکل و پارچه نرم استفاده کنید. اگر با این روش مشکل حل نشد، ریست فکتوری را امتحان کنید. بنابراین، چندین مشکل نرم افزاری مانند ویروس های حافظه بر این امر تأثیر می گذارد. اگر با این روش ها مشکل حل نشد، ممکن است مشکل سخت افزاری باشد و برای رفع آن نیاز به تعمیرگاه باشد.

دوربین گوشی زنگ می زند
یکی دیگر از مشکلات رایج برای کاربران تلفن همراه، وزوز و زنگ دوربین در حین انجام وظایف است. این مشکل می تواند دلایل سخت افزاری و نرم افزاری داشته باشد. اگر مشکل نرم افزاری است می توانید به قسمت تنظیمات رفته و اطلاعات و کش دوربین را پاک کنید تا مشکل حل شود. اگر با این روش مشکل حل نشد، گوشی خود را در حالت Safe Mode قرار دهید.

فلاش دوربین کار نمی کند
فلاش دوربین کاربردهای زیادی دارد، از جمله عکاسی، فیلمبرداری و حتی چراغ قوه. اگر این چراغ روشن نشد به این معنی است که سوخته است و باید توسط متخصص تعویض شود.

فوکوس خودکار دوربین گوشی
فوکوس خودکار دوربین گوشی یکی دیگر از نشانه های خرابی دوربین گوشی است. راه حل این مشکل چیزی جز تغییر دوربین نیست.
از اینکه تا این قسمت از مقاله همراه ما بودید بسیار سپاسگزاریم. اگر با دوربین گوشی خود مشکل دارید و به دنبال تعمیرگاه مطمئن هستید; شما می توانید به راحتی از تعمیر گوشی سامسونگ (تعمیر نرم افزار و سخت افزار)، تعمیر گوشی اپل (آیفون 13، 12 و ...)، تعمیر گوشی هوآوی، ال جی، سونی، تعمیر گوشی نوکیا و تعمیر گوشی شیائومی استفاده کنید. برای سفارش لینک ها را دنبال کنید یا به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

دوربین گوشی فیلمبرداری نمی کند
تلفن شما ممکن است قادر به ضبط نباشد. این مشکل می تواند به دلایل نرم افزاری ایجاد شود و برای رفع آن ابتدا باید نرم افزار دوربین را بررسی کنید. اگر مشکل حل نشد، دوربین باید توسط متخصصان تعویض شود.

به طور خودکار از برنامه دوربین گوشی خارج شوید
آیا تا به حال از دوربین گوشی خود استفاده کرده اید و از برنامه اخراج شده اید؟ برای رفع این مشکل ابتدا باید از حافظه اطمینان حاصل کرد، سپس باید اتصال برد را بررسی کرد، اگر کار نکرد دوربین باید توسط تعمیرکار تعویض شود.

دلایل خرابی دوربین گوشی
در زیر متداول ترین دلایل خرابی دوربین گوشی شما آورده شده است.

مایع وارد دوربین گوشی می شود
یکی از رایج ترین دلایل آسیب دیدن دوربین گوشی، آسیب آب و نشت آن است. برای جلوگیری از این مشکل، باید مراقب باشید که آب یا مایعات دیگر وارد دوربین نشود.

امکان نقاشی با ضربه زدن به دوربین گوشی
ضربه زدن لنز دوربین نه تنها لنز دوربین را لکه دار می کند، بلکه باعث ایجاد خط می شود و برد را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین باید تلاش کرد تا لنز دوربین در شرایط مناسبی قرار گیرد.

تنظیمات دوربین گوشی خود را تغییر دهید
گاهی اوقات تغییر تنظیمات گوشی باعث ایجاد مشکل در دوربین می شود. بهتر است دوربین را تغییر داده و تنظیم کنید، تنظیمات را بررسی کنید و در صورت لزوم تغییر دهید.

گوشی را روشن کنید
دلیل دیگری که ممکن است خرابی گوشی گزارش شود فلاش گوشی است. پس بهتر است قبل از تعویض دوربین بررسی کنید که آیا دوربین فلش شده است یا خیر.

تلفن های همراه ویروسی می شوند
هنگام دانلود فایل های مورد نظر ممکن است گوشی شما ویروسی شود. برای حل این مشکل باید از آنتی ویروس مناسب استفاده کنید. این ویروس ها می توانند به دوربین گوشی شما آسیب برسانند.

نصب نامناسب برنامه
اگر متوجه شده اید، گاهی اوقات زمانی که می خواهید برنامه ای را نصب کنید، مجوزی را می خواهد که باید برای نصب آن را بپذیرید. باید به لیست مجوزها توجه کنید. علاوه بر این باید نرم افزارهای لازم را از یک منبع معتبر دانلود کنید، در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی از جمله مشکلات دوربین مواجه شوید.
راه حل هایی برای رفع مشکلات دوربین گوشی
هاناما دوباره با ارور میره متاسفانه دوربین قطع شده. این خطا نشان می دهد که دوربین شما مشکل دارد، دلایل ذکر شده در بالا. در این قسمت قصد داریم راهکارهایی برای رفع مشکلات دوربین گوشی شما ارائه دهیم.

رفع مشکلات دوربین گوشی
گوشی را ریستارت کنید
اگر پس از باز کردن دوربین گوشی خود با خطا مواجه شدید، از دوربین خارج شوید، چند دقیقه صبر کنید و دوباره امتحان کنید. اگر خطا ادامه داشت، گوشی خود را یکبار ریستارت کنید.
کش دوربین گوشی را پاک کنید
همانطور که می دانید تمامی برنامه های نصب شده روی گوشی از جمله برنامه دوربین دارای کش هستند. با گذشت زمان، این حافظه پنهان پر می شود و ممکن است سرعت گوشی شما کاهش یابد یا ثابت شود. یکی از راه های رفع ارور دوربین گوشی پاک کردن کش است. برای این منظور می توانید مراحل زیر را انجام دهید.
مرحله 1 - به تنظیمات گوشی رفته و بخش Applications را انتخاب کنید.
مرحله ۲: روی گزینه “Manage Apps” ضربه بزنید. لطفا توجه داشته باشید که نام این گزینه ممکن است در گوشی های مختلف متفاوت باشد. به عنوان مثال، مدیر برنامه در گوشی های سامسونگ و هواوی است.
مرحله 3 - از برنامه ها، برنامه Camera را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
مرحله 4 - گزینه Clear cache را انتخاب کنید.
پاک کردن حافظه نهان، عکس ها و تنظیمات شخصی شما را پاک نمی کند. پس جای نگرانی نیست اگر مشکل حل نشد، می توانید فایل داده های دوربین را نیز حذف کنید. با حذف فایل دیتا، تنظیمات فردی دوربین تحت تاثیر قرار می گیرد و مهم است که تنظیمات را بازنشانی کنید.
گوشی را شارژ کنید.
اگر هنگام ورود به دوربین گوشی صفحه سیاهی مشاهده کردید، ممکن است باتری گوشی شما کم شده باشد، در این صورت نگران نباشید. فقط گوشیتو شارژ کن

کش و داده های برنامه گالری را پاک کنید
مکان تمامی عکس ها و فیلم های ضبط شده، گالری گوشی شما است. اگر زیاد از دوربین تلفن خود استفاده می کنید یا اگر تلفن شما ضعیف باشد، فایل های کش و داده های گالری می توانند جمع شوند. مراحل زیر را برای پاک کردن داده‌ها و حافظه پنهان گالری دنبال کنید.
مرحله 1 - به تنظیمات گوشی خود بروید و بخش Applications را انتخاب کنید.
مرحله ۲ – گزینه Manage Applications را انتخاب کنید.
مرحله 3 - برنامه گالری را پیدا کنید.
مرحله 4 - گزینه Clear cache را انتخاب کنید.
گوشی خود را در حالت ایمن بوت کنید
مشکلات دوربین ممکن است ناشی از برنامه هایی باشد که روی تلفن خود نصب کرده اید. اگر می خواهید این را تضمین کنید، گوشی خود را در حالت Safe Mode قرار دهید. این ویژگی همه برنامه هایی را که نصب کرده اید غیرفعال می کند. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.
مرحله 1 – دکمه پاور گوشی را چند ثانیه فشار داده و نگه دارید تا گزینه خاموش کردن روی صفحه ظاهر شود.
گام 2. گزینه power off را فشار داده و نگه دارید تا پیامی روی صفحه ظاهر شود. پیامی ظاهر می شود که از شما می پرسد آیا می خواهید تلفن خود را در حالت ایمن راه اندازی مجدد کنید یا خیر.
OK را انتخاب کنید.
پس از تنظیم مجدد گوشی، دوباره برنامه دوربین را باز کنید تا ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.
حافظه گوشی را پاک کنید
شارژ حافظه گوشی به دوربین گوشی نیز آسیب می رساند. بنابراین زمانی که گوشی شما پر است، آن را در حالت بی صدا قرار دهید.
برنامه هایی که از دوربین گوشی شما استفاده می کنند را حذف کنید.
همانطور که گفته شد، برخی از برنامه ها هنگام نصب درخواست مجوز می کنند. اگر دوربین گوشی شما کار نمی کند، می توانید برنامه هایی را که مجوز استفاده از دوربین را دارند بررسی کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
مرحله 1 - وارد تنظیمات تلفن شوید.
مرحله 2 - به APPS & Notifications بروید و تنظیمات APP را انتخاب کنید.
گزینه CAMERA را انتخاب کنید و هر اپلیکیشنی که نیازی به دسترسی به دوربین گوشی ندارد را حذف کنید.
رفع مشکلات دوربین گوشی: برنامه هایی را که از دوربین گوشی شما استفاده می کنند حذف نصب کنید
گوشی را برای رفع عملکرد دوربین گوشی به روز می کند
ممکن است مشکل دوربین به دلیل به روز نبودن گوشی شما باشد. بنابراین، باید بررسی کنید که آیا سیستم عامل شما نیاز به به روز رسانی دارد یا خیر. برای این منظور می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.
مرحله 1 - به تنظیمات بروید.
مرحله 2 - در قسمت System گزینه System update را انتخاب کنید. اگر آپدیت جدیدی وجود داشته باشد، می توانید آن را ببینید.
به روز رسانی گوشی برای رفع اشکال دوربین گوشی
تنظیم مجدد کارخانه
اگر هیچ یک از روش های ذکر شده مشکل شما را حل نکرد، باید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. توجه داشته باشید که با انجام بازنشانی کارخانه، تمام اطلاعات شما پاک می شود.
برای رفع مشکل دوربین گوشی، فکتوری ریست انجام دهید.
اخرین حرف
اهمیت دوربین گوشی بر همگان پوشیده است. در این مقاله سعی شده است در مورد خرابی دوربین تلفن همراه به طور مبسوط صحبت کنیم و راه حل هایی را برای رفع مشکلات امتحان کنیم. اگر سوالی داشتید که در این متن پوشش داده نشده بود حتما با مرکز تعمیر گوشی اپل تماس بگیرید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.